maandag 11 juli 2016

Afgewezen militaire associatie met Oekraine komt nu gewoon via NATO

Best wel BREAKING eigenlijk

Ingezonden bijdrage door één van onze medewerkers, door ons geredigeerd.

Het eerste vrijgegeven document van de NAVO-top in Warschau: een in drievoud ondertekende oorlogsverklaring aan Rusland.

In de verklaring staat op het eerste gezicht niets nieuws. Samenwerking tussen de EU en de NAVO is er al vijftien jaar. Daarvoor hoeven ze geen verklaring te tekenen. Het staat vol loze woorden: "we gaan gegevens uitwisselen, we gaan elkaar versterken, we gaan samenwerken aan stabiliteit" en meer van dat geneuzel. Zo zal het in de krant komen: "verstevigde banden" of iets dergelijks.


Waarom is het dan een oorlogsverklaring aan Rusland: omdat in de zesde alinea één zinnetje is verstopt, dat de essentie is van de hele tekst. Er staat: "zodat onze buren en partners gesteund worden in de ontelbare moeilijkheden waarmee zij worden geconfronteerd, zullen wij ondersteuning bieden aan hun soevereiniteit, hun territoriale integriteit en hun onafhankelijkheid, alsmede hun hervormingen".

Oekraïne wordt niet met name genoemd. Gaat het om de Westelijke Sahara, illegaal bezet door buurman en partner Marokko? Gaat het om de Golan-hoogvlakte en de Palestijnse gebieden, illegaal bezet door partner Israël? Gaat het om de gebieden in handen van partner Irak, buurman Syrië en buurman Libië waar grote gebieden door ISIS worden geterroriseerd?

Nee. Het gaat om de Donbass en de Krim. Beide gebieden vallen buiten de jurisdictie van zowel NAVO als EU, maar met het ondertekenen van deze verklaring is Oekraïne ineens een semi-onderdeel van de NAVO geworden en is de weg vrijgemaakt naar een totale oorlog met Rusland. Of de Europese bevolking, de bewoners van de Donbass of de Krim dat willen? Nee, zeker niet, maar daar hebben ze lak aan, in Warschau.

De alinea is zowel hypocriet als wederom een aantijging tegen de uitslag van het Nederlandse Oekraïne referendum. Hypocriet omdat NATO-leden met de aanval op Libië de integriteit juist geschonden hebben van een buur, in plaats van beschermd. Tegen het referendum, omdat Nederland de deal met Oekraïne afwees, met name ook om de militaire paragraaf. Nu krijgen we via de NAVO alsnog een verbinding met dit land dat we (militair) gaan "ondersteunen". Precies datgene wat Nederland massaal heeft weggestemd krijgen we via de achterdeur gewoon alsnog op ons bord. Als je denkt dat de media nu massaal hierover aan de bel trekken? Sportzomer in Nederland!

Het gaat om de tekst in alinea 6.; We are convinced….

Poroshenko, Savchenko (de vrijgelaten eerder van moordbetrokkenheid op 2 Russische journalisten verdachte militia-strijdster) en Stoltenberg; Poroshenko heeft zich op de top misdragen ten opzichte van een (Russische) journalist; op een normale vraag reageerde hij door een agressieve greep naar de microfoonkap te maken; Savchenko, de extreem fanatieke extreem-nationalist, weigerde Russisch te antwoorden op beleefd gestelde vragen. In het Oekraiens kwam ze niet verder dan "Ne razumeyu", "Ik begrijp het niet"

NATO houdt enkel Rusland verantwoordelijk voor Minsk

Terwijl het Donbass conflict toch echt vanuit Kiev gevoed blijft worden met dodelijke bombardementen op de bevolking van Donbass, wordt Rusland daar verantwoordelijk voor gehouden, met alle gevaarlijke gevolgen van dien. We weten van de niet bestaande Weapons of Mass Destruction in Irak, wat dat "misverstand" voor Saddam Hoessein en Irak betekend heeft.

NATO’s war summit in Warsaw

Leugens zijn geen enkel probleem voor de NAVO landen en hun staatsmedia. In Nederland neemt gewoon de sportzomer alles over. Oorlogsvoorbereidingen tegen Rusland? De tour de France is belangrijker. Zelfs vandaag op de rustdag, de hele middag tour de France bij de staatsradio van NPO radio 1. Saddam Hoessein werd uiteindelijk opgehangen vanwege de dood van 140 Shi'iten. Blair die met zijn leugens Irak in chaos stortte met honderd duizende doden tot gevolg, mag nog steeds vrij rond lopen.

30 opmerkingen:

  1. NATO houdt enkel Rusland verantwoordelijk voor Minsk II. Dat is eigenaardig, omdat Rusland geen rol heeft te vervullen. De seperatisten en Kiev wel. Zij horen het staakt-het-vuren te respecteren, zware wapens weg te halen van het front, de grenscontrole in te stellen en gesprekken aan te gaan over een vorm van eigenbestuur. Waar is de rol van Rusland? In elk geval heeft Kiev nog geen enkel punt nageleefd, terwijl Rusland heeft aangeboden mee te werken aan de grenscontroles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Savchenko komt mij voor als een lelijke versie van Bellefleur Lestrange, uit Harry Potter.

    Elke keer een stapje dichter bij EU- en NATOschap. Toch neemt de steun voor beiden ook stapsgewijze af. Zou de Nederlandse burger troepen of materieel naar de Oekraine accepteren? Hangt ook van de campagne daartegen af, als het zover is.

    De grensconflicten bij Donbass worden steeds heviger, maar zullen tot Novermber uitsluitend defensief, en bescheiden door het leger van de republiekjes worden afgeslagen. Alles om een verkiezing van Clinton te voorkomen, zolang daar nog kansen voor zijn. Dat weet Kiev ook, dus voor hen is dit een kansje voor een escalatie of zelfs offensief. Kiev weet ook dat ze kansloos zijn, althans, de koelere hoofden. Een coup is daar ook nog mogelijk.

    Volgend jaar, zeker als NATO troepen betrokken zouden zijn, denk ik dat er wèl een tegenoffensief mogelijk is mocht Kiev aanvallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als Clinton wint zal de Amerikaanse buitenlandse (en anti-Russische) politiek van de afgelopen 40 jaar gewoon voortgezet worden. Als een man als Trump wint zijn er mogelijkheden tot een open en vriendschappelijke relatie met Rusland en een meer gezamenlijke onderkenning van het moslimterrorisme als gemeenschappelijk probleem.
      Wordt Clinton presidente dan is West-Europa, zoals wij dat gewend zijn, verloren en overgeleverd aan migratiestromen, islamisering, tribalisering en valse koude-oorlog retoriek.

      Verwijderen
  4. Dit artikel nu ook op nujij

    http://www.nujij.nl/algemeen/afgewezen-militaire-associatie-oekraine-nu-via.36546789.lynkx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook Derk Sauer nog maar even bij nu.jij geplaatst; die schiet gelijk omhoog daar:

    http://www.nujij.nl/algemeen/derk-sauer-in-nieuwsuur-rusland-absoluut-geen.36547384.lynkx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, er valt niets meer tegen WWIII te doen:

      - crash 1907 ---> WWI;
      - crash 1929 ---> WWII;
      - crash 2008 ---> WWIII.

      Wen er maar aan dat jij tot de agressieve klootzakjes behoort, leeghoofd!

      Verwijderen
  7. De 'joint declaration'

    http://www.nato.int/nato_static_fl2014/assets/pdf/pdf_2016_07/20160708_160708-joint-NATO-EU-declaration.pdf

    is behalve door NATO secretaris Stoltenberg ook door ondertekend door de EU bobo's Tusk en Juncker. Illustratief voor het gegeven dat de EU niet meer is dan de civiele arm (lakei) van de NAVO. De veiligheid in Europa wordt er niet groter op nu niet alleen de NAVO, maar ook de EU behoefte heeft aan een externe vijand om het eigen bestaan te rechtvaardigen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vraag van Hollande aan Obama;

      "Waarom moet de NAVO bepalen hoe de relatie tussen Europa en Rusland moet zijn?"

      Verwijderen
  8. "De vluchtelingenroutes naar Europa zijn veelvuldig gebruikt door de terreurorganisatie Islamitische Staat. Dat heeft Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, Dick Schoof, gezegd bij de presentatie van zijn dreigingsanalyse."

    http://nos.nl/artikel/2116997-nctv-europese-vluchtelingenroute-veelvuldig-gebruikt-door-is.html

    Hoe anders was de berichtgeving over dit thema nog maar een paar maanden geleden:

    http://www.geenstijl.nl/

    Was alleen al het uitspreken van het vermoeden dat met de migrantenstroom ook een golf terroristen de EU binnenkwam genoeg om bestempeld te worden tot xenofobe racist/racistische xenofoob.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Joop

      Het gaat natuurlijk om de vergelijking van de berichtgeving nu:

      http://nos.nl/artikel/2116997-nctv-europese-vluchtelingenroute-veelvuldig-gebruikt-door-is.html

      en die van slechts een paar maanden geleden:

      https://twitter.com/ElinevdVorm/status/752530637513433088/video/1

      (Die laatste link is te vinden in het artikel op Geen Stijl) 1974 is niet in staat tot inhoudelijke reacties.

      Verwijderen
    2. @Dawg,

      Ik weet wat Schoof een paar maanden geleden over de mogelijkheid dat I.S. strijders met vluchtelingen mee zouden komen heeft gezegd. Zij hadden het onderzocht en er zaten geen terroristen tussen. Maar zij hebben altijd een uitvlucht.....
      .....met de kennis van nu.....!

      Verwijderen
    3. @ Joop

      De 'war on terror' heeft natuurlijk wel een gestage aanvoer van terroristen nodig. Is het niet goedschiks dan maar met een beetje hulp.

      Verwijderen
    4. @Dawg,

      Ik denk dat het met de financieel/economische situatie in het westen te maken heeft. Volgens mij komt er een hele grote klap aan.

      Verwijderen
  9. De VS heeft er een nieuwe vijand bij. Via S.I.T.E. van Rita Katz heeft de zoon van Osama bin Laden zich gemeld, dat de VS zal boeten oor de moord op zijn vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Joop

    Sluit me bij Matt aan. Waarom wil je in jezusnaam in discussie met iemand die je onophoudelijk aanspreekt met termen als 'misdadiger, onmens, pedofiel en leugenaar'(15.55u) en dat dan 'geen schelden' noemt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. @Matt,

      Je hebt volkomen gelijk. Ik heb in de familie ook een autist met dwangneurose, die precies hetzelfde doet als Iwan en waar ook geen woord mee te wisselen is. Moet altijd gelijk hebben, doet nooit iets verkeerd en als er een bierviltje op de verkeerde plaats ligt gaat hij helemaal over de rooie.

      Verwijderen
  11. Off topic: In een debat op het blog van harry van Bommel raakte ik in een nogal uitvoerig debat over de MEK en de NCRI, 2 clubs die het verzet in Iran zouden vertegenwoordigen. Ik wist dat de MEK zeer bedenkelijke sectarische kanten had, maar ik ben er dit keer diep ingedoken. In mijn commentaren staan zeer veel links, die misschien bruikbaar voor anderen zijn:

    http://harryvanbommel.sp.nl/weblog/2016/06/23/protest-bij-bezoek-minister-iran/#comments

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij het herlezen van mijn reaktie moest ik glimlachen: Off topic, van het puberale trollengescheld...

      Verwijderen
    2. Het NCRI is de politieke tak van het MEK, al jarenlang bekend! Het MEK is, na het LIFG in Libië, van de terroristenlijst van de VN gehaald, om daarna als proxy ingezet te kunnen worden in Iran.

      Verwijderen
  12. Interessante terugblik van de Saker op de NATO top in Warschau.

    snipjes:

    "The real purpose of the summit was to force each western political leader to chose between reality and ideology.

    Last but not least,

    Message to themselves: we are in control, we will prevail, the Russians will have to back down, we are invulnerable.

    I would submit that this last message might be the most important of them all. Because, of course, the AngloZionist leaders are afraid. Afraid mainly of Russia, of course, but even more by what Russia represents. They are afraid of a Dollar which is sustained by nothing, not oil and not even USN aircraft carriers. They are afraid by the growing realization that less and less people out there are afraid of them. They are afraid by countries such as Russia, Iran or China daring to openly declare that they will follow another economic and civilizational model. But more than anything else they are terrified by the growing realization that “their own people” (at least theoretically) hate and despise them.

    The most pathetic thing about all this is how the AngloZionists are misreading the Russians. From a Russian cultural point of view, everything the West and NATO has been doing as signs of weakness. Why would a strong alliance need to engage in meaningless threats (NATO battalions or ABM systems)? Why would a strong alliance seek safety in numbers? Why would a strong alliance act is if reality did not exist? From a Russian point of view all that saber-rattling and grandstanding amount to a gigantic admission weakness and they are totally unimpressed. And they are not shy about expressing their contempt for what they see as a pathetic display of incompetence by a clueless western leadership.

    That is not to say that the Russians are not worried. They are. Very. Because they also understand that for all their pathetic lack of political vision and even basic professionalism, the AngloZionists are still very dangerous. It does not take a great deal of intelligence to trigger a nuclear war. So while the Russians are now openly contemptuous of the Empire, they still realize that it is precisely the lack of competence of the West which will require a tremendous amount of caution and patience from the Russian leadership to “softly land” the Empire without triggering a planetary nuclear war.

    You could say that Russia fears the US/NATO/EU weakness a great deal more than she fear the US/NATO/EU strength."

    http://thesaker.is/the-xxvith-nato-party-conference-in-warsaw-a-commentary/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit is een heel mooie analyse.
      Vreemd genoeg rangschikt de Saker hem als Sitrep.

      Hij zegt dat Het Westen eigenlijk zwak is en failliet.
      'Maar ze zijn zwaar bewapend. Dus gevaarlijk. En de leiding is half idioot.'

      Dus: 'It will require a tremendous amount of caution and patience from the Russian leadership to “softly land” the Empire without triggering a planetary nuclear war."

      Vrij vertaald: Rusland zal heel voorzichtig en geduldig moeten handelen om de verdere neergang van Het Westen te begeleiden zonder dat dat Westen met atoombommen gaat gooien.

      Precies zoals je een terrorist of zelfmoordenaar ontwapent dus.

      Ik vind het zeker een opmerkelijke analyse.
      Is hij ook juist? Of is hij overdreven?

      Verwijderen
    2. Hiroshima en Nagasaki al vergeten, Jan? Als de VS in moeilijkheden verkeert maakt het rare sprongen!

      Verwijderen
    3. Sorry Joop,

      maar er zijn echt flinke verschillen:

      1. De VS verkeerde toen niet in moeilijkheden. Ze hadden Japan al verslagen.

      2. De bommen konden met moeite 1 stad vernietigen.
      De impact per bom is nu honderd maal groter.

      3. Japan kon geen atoombom terug gooien. Rusland wel. En hoe!

      Verwijderen
  13. Een Internationaal gerechtshof heeft tegen China geoordeeld in een zaak door de Fillipijnen aangespannen.

    Dit hof is nooit door China erkend, dus praktisch zal dit oordeel niets uitmaken. Er bestaat nl geen jurisprudentie over het opspuiten en verhogen van slechts bij eb droogvallende wassen en riffen.

    Dat is grotendeels gedaan, er is een Chinese basis, en die gaat echt niet meer weg. Vanaf het moment dat de Filipijnen weer VS bases toelieten tekenden ze hun verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moest WADDEN zijn (wanneer komen er + size toetsenborden op de markt???

      Verwijderen
  14. Dit artikel is ook op Zaplog gezet: http://zaplog.nl/zaplog/article/militaire_associatie_met_oekraine_komt_nu_gewoon_via_de_nato

    BeantwoordenVerwijderen